Ruilen & retourneren
Hoe lang kan ik de schoenen of accessoires retourneren of ruilen?
Alle schoenen en accessoires kunnen binnen 21 dagen na ontvangst aan ons worden geretourneerd of geruild mits deze ongedragen en in de originele staat zijn en zijn verpakt in de originele doos. Dit geldt ook voor artikelen in de uitverkoop. Het (binnen) passen van onze artikelen is uiteraard toegestaan. Wij raden aan de schoenen op een zachte vloer (bijvoorbeeld tapijt) te passen en uit te proberen. Onze etiketten mogen uitsluitend worden verwijderd indien dit het passen en het beoordelen van de schoen of het accessoire verhindert.
De ontvangen artikelen lijken iets gedragen te zijn. Wat nu?
Alle artikelen die worden geleverd, komen uit de voorraad van onze winkel. Het is dus mogelijk dat schoenen binnen gepast zijn. Alle artikelen worden echter nieuw in de doos geleverd en worden aan een strenge kwaliteitscontrole onderworpen voor verzending. Hierdoor kunnen we goed beoordelen of de schoenen op een verantwoorde manier zijn gepast, en niet buiten zijn gedragen. Bent u desondanks niet tevreden, stuur ons dan een foto per mail of app, zodat we (aan de hand van onze foto) kunnen bepalen of u in aanmerking komt voor kosteloos retourneren.
Zorg er wel voor dat u het verzendbewijs bewaart. U bent namelijk zelf aansprakelijk voor de aankomst van het pakket.
Hoe gaat het ruilen of retourneren in z'n werk?
Wij vinden dat retourneren en ruilen eenvoudig moet zijn. Daarom maken wij gebruik van een digitaal retourportaal. U vult uw postcode en de Track-&Trace-code van uw pakket of het ordernummer in, en meldt zo uw ruiling of retour eenvoudig aan. Er wordt o.a. gevraagd naar de reden van retourneren, de gewenste oplossing en het afgiftepunt voor uw retour. Daarbij kunt u kiezen voor 'printen niet nodig' (voor een QR-code op uw telefoon) of 'etiket thuis printen'. Bij de laatste keuze ontvangt u een retouretiket per mail, dat u kunt printen en waarmee u het pakket eenvoudig kunt inleveren bij het gekozen dichtstbijzijnde PostNL, DHL of DPD-afgiftepunt.
Zorg er wel voor dat u het verzendbewijs bewaart. U bent namelijk zelf aansprakelijk voor de aankomst van het pakket.
Als u er zeker van wilt zijn dat het te ruilen artikel nog beschikbaar is, kunt u er ook voor kiezen direct een nieuwe bestelling te doen en het te vervangen artikel te retourneren. Vermeld dit dan even bij uw retour.
Druk hier voor gebruik van ons retourportaal
Tot slot kunt u uw aankoop ruilen of retourneren in onze stenen winkel. U ontvangt dan een gratis passend onderhoudsmiddel voor de moeite!
Wat zijn de verzendkosten voor retourneren en ruilen binnen Nederland?
Voor het retourneren van bestellingen via ons digitale retourportaal verrekenen wij € 6,- op de terugbetaling van uw aankoopbedrag (PostNL rekent al snel € 7,65). Ruilen is gratis, behalve in de volgende gevallen:
- In geval van ruiling van bestellingen met een gemiddelde korting van 50% of meer.
- Bij ruiling waarbij alleen artikelen worden gehouden met een korting van 50% of meer.
- In geval van ruiling van bestellingen tot € 49,95.
- Bij ruiling waarbij alleen artikelen worden gehouden tot een totaalbedrag van € 49,95.
Wat zijn de verzendkosten voor retourneren en ruilen vanuit het buitenland?
Heeft u vragen? Mail ons dan gerust op [email protected] of bel naar +31 343-457682.