Veelgestelde vragen

Bestellen

1. Hoe plaats ik een bestelling?

Bestellen bij Steengoeieschoenen.nl is eenvoudig. U kunt ervoor kiezen om schoenen eerst te selecteren, of om meteen in te loggen met uw account en dan te gaan winkelen. Vervolgens gaat u naar het winkelmandje om de bestelling af te ronden.

  1. plaats het artikel of de artikelen in het winkelmandje;
  2. wanneer u klaar bent met winkelen, controleer de bestelling;
  3. rond de bestelling af;
  4. controleer de persoonlijke gegevens en wijzig indien nodig het afleveradres;
  5. wanneer alle gegevens correct zijn, klik op betalen en maak een keuze uit de betaalmogelijkheden.

2. Kan ik mijn bestelling nog voortijdig annuleren?

Graag willen wij 't zo spoedig mogelijk weten als u toch van de aankoop van de schoenen afziet. Neem in dat geval telefonisch contact met ons op, zodat wij uw bestelling mogelijk nog kunnen tegenhouden. Is de bestelling al verzonden, dan is annulering niet meer mogelijk en zal het pakketje bij u worden thuisbezorgd. De kosten van het retour sturen komen in dat geval voor uw rekening, tenzij u besluit de schoenen te ruilen.

Betalen

1. Hoe kan ik mijn bestelling betalen?

U heeft bij ons de volgende mogelijkheden voor betaling: iDEAL(www.ideal.nl), Visa, Mastercard, Bancontact-Mistercash en vooruitbetaling. De online betalingen worden verricht via een beveiligde verbinding van Pay (www.pay.nl).

2. Ik kom niet uit Nederland en heb geen creditcard. Hoe kan ik mijn bestelling betalen?

Wanneer u geen beschikking hebt over iDEAL of een creditcard, dan kunt u vanuit het buitenland gebruik maken van Bancontact-Mistercash (voor Belgische bankpassen) of Giropay (voor Duitse bankpassen). In andere gevallen hebben we nog de betaalmogelijkheid Sofort Banking, waarmee u vanuit het buitenland kunt betalen via de vertrouwde bankomgeving. Ongeveer 20.000 banken in Europa ondersteunen het online betaalsysteem van Sofort Banking. Zodra de betaling bij ons binnen is, zal de bestelling worden verzonden.

3. Ik heb een actiecode of persoonlijke kortingscode. Hoe kan ik hier gebruik van maken?

Als u een eenmalige actiecode of persoonlijke kortingscode van ons heeft ontvangen, kunt u die verzilveren door de exacte code in te vullen het invoerveld 'Vouchercode invullen'.

Verzenden en bezorgen

1. Verzenden jullie ook onder rembours?

Verzending onder rembours is bij ons niet mogelijk.

2. Wat zijn de verzendkosten?

Voor alle bestellingen binnen Nederland met een totaalbedrag vanaf € 49,95 betaalt u geen verzendkosten! Voor bestellingen tot €49,95 bedragen de portokosten € 5 voor bezorgen in Nederland, € 7,95 voor bezorgen in België en Duitsland. Alle pakketten worden verstuurd met PostNL.
In geval van retournering wordt u wél een verzendkostenbijdrage gevraagd in de volgende gevallen:
  • In geval van volledige retournering van bestellingen met een gemiddelde korting van 50% of meer.
  • Bij bestellingen waarvan alleen artikelen worden gehouden met een korting van 50% of meer.
  • In geval van volledige retournering van bestellingen tot € 74,95. 
  • Bij bestellingen waarvan artikelen worden gehouden tot een totaalbedrag van € 74,95.
Deze bijdrage bedraagt € 5 voor retourneren binnen Nederland en € 7,95 voor retourneren vanuit België en Duitsland (tenzij de retournering op eigen kosten gebeurt), en wordt verrekend op de terugbetaling.
Steengoeieschoenen.nl brengt € 5 (NL) c.q. € 7,95 (BE en DU) verzendkosten in rekening als een bestelling niet in ontvangst wordt genomen of niet wordt opgehaald bij de afhaallocatie. Dit zijn de verzendkosten die PostNL ook aan ons in rekening brengt voor het retourneren.

3. Kan ik mijn bestelling nog voortijdig annuleren?

Graag willen wij 't zo spoedig mogelijk weten als u toch van de aankoop van de schoenen afziet. Neem in dat geval telefonisch contact met ons op, zodat wij uw bestelling mogelijk nog tegen kunnen houden. Is de bestelling al verzonden, dan is annulering niet meer mogelijk en zal het pakketje bij u worden thuisbezorgd. De kosten van het retour sturen komen in dat geval voor uw rekening, tenzij u besluit de schoenen te ruilen.

4. Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Wij werken samen met PostNL en streven er naar om binnen 24 uur het pakket bij u te hebben bezorgd, met uitzondering voor bestellingen op zaterdag en zondag. In principe geldt: op doordeweekse dagen vóór 15:30 uur besteld, dezelfde dag verzonden en daarmee de volgende dag in huis. In de uitverkoopperiode is het mogelijk dat uw bestelling pas binnen 2 tot 3 werkdagen wordt verzonden.

5. Wie is aansprakelijk voor zoekgeraakte pakketten?

Bij aflevering van de pakketten door PostNL wordt de afgifte van het pakket geregistreerd. Steengoeieschoenen.nl is niet verantwoordelijk voor zoekgeraakte pakketten die door PostNL als bezorgd staan geregistreerd. In geval van problemen rond de bezorging zal Steengoeieschoenen.nl uit serviceoverweging wél namens u contact willen opnemen met PostNL, om voor een gedegen oplossing te zorgen.

Afhalen in de winkel

1. Kan ik mijn bestelling in jullie winkel ophalen?

Natuurlijk is dat mogelijk. Tijdens het afronden van de bestelling kunt u dit aangeven door bij de stap 'Bestelling voltooien' te kiezen voor de verzendwijze "Afhalen in onze winkel". Vervolgens laten wij u per E-mail weten wanneer de bestelling klaar staat bij Steenwijk Schoenmode in Leersum.
Het leuke van afhalen in onze winkel is dat u bij webshopbestellingen vanaf €100 een impregneerspray cadeau krijgt.

Ruilen en retourneren

1. Wat zijn de verzendkosten voor retourneren en ruilen binnen Nederland?

Voor retourneren en ruilen kunt u gebruik maken van ons retourportaal (zie verderop). Het retourneren van bestellingen vanaf € 74,95 en ruilen is gratis. In geval van retournering wordt wél een verzendkostenbijdrage gevraagd in de volgende gevallen:
  • In geval van volledige retournering van bestellingen met een gemiddelde korting van 50% of meer.
  • Bij bestellingen waarvan alleen artikelen worden gehouden met een korting van 50% of meer.
  • In geval van volledige retournering van bestellingen tot € 74,95. 
  • Bij bestellingen waarvan artikelen worden gehouden tot een totaalbedrag van € 74,95.
Deze bijdrage bedraagt € 5 en wordt verrekend op de terugbetaling. Ruilen is dan nog steeds gratis.

2. Wat zijn de verzendkosten voor retourneren en ruilen vanuit het buitenland?

Het ruilen van buitenlandse bestellingen is gratis. De verzendkosten voor het retourneren vanuit het buitenland (buiten NL) zijn voor eigen rekening.
Ruilingen en retourzendingen van buiten Nederland kunnen worden geadresseerd aan ons fysieke adres:
Steenwijk Schoenmode B.V.
Rijksstraatweg 134
3956 CT LEERSUM
The Netherlands

Heeft u vragen? Mail ons dan gerust op [email protected] of bel naar 0343-457682.

3. Hoe gaat het retourneren of ruilen in z'n werk?

Wij vinden dat retourneren en ruilen eenvoudig moet zijn. Daarom maken wij gebruik van een digitaal retourportaal. U vult uw postcode en de Track-&Tracecode van uw pakket of het ordernummer in, en meldt zo uw ruiling of retour eenvoudig aan. Er wordt o.a. gevraagd naar de reden van retourneren, de gewenste oplossing en het afgiftepunt voor uw retour. Vervolgens wordt een retouretiket aangemaakt, waarmee u het pakket eenvoudig kunt inleveren bij het dichtstbijzijnde PostNL, DHL of DPD-afgiftepunt.

Dit retouretiket ontvangt u ook per mail. Tot nader bericht is het echter nu nog niet mogelijk om het etiket op uw telefoon te laten scannen.

Zorg er wel voor dat u het verzendbewijs bewaart. U bent namelijk zelf aansprakelijk voor de aankomst van het pakket. 

Als u er zeker van wilt zijn dat het te ruilen artikel nog beschikbaar is, kunt u er ook voor kiezen direct een nieuwe bestelling te doen en het te vervangen artikel te retourneren. Vermeld dit dan even bij uw retour.

Tot slot kunt u uw aankoop ruilen of retourneren in onze stenen winkel. U ontvangt dan een gratis passend onderhoudsmiddel voor de moeite!

4. Hoe lang kan ik de schoenen of accessoires retourneren of ruilen?

Alle schoenen of accessoires kunnen binnen 21 dagen na ontvangst aan ons worden geretourneerd of geruild mits deze ongedragen en in de originele staat zijn en zijn verpakt in de originele doos. Dit geldt ook voor artikelen in de uitverkoop. Het (binnen) passen van onze artikelen is uiteraard toegestaan. Wij raden aan de schoenen op een zachte vloer (bijvoorbeeld tapijt) te passen en uit te proberen. Onze etiketten mogen uitsluitend verwijderd worden indien dit het passen en het beoordelen van de schoen of het accessoire verhindert.

5. De ontvangen artikelen lijken iets gedragen te zijn. Wat nu?

Alle artikelen die worden geleverd, komen uit de voorraad van onze winkel. Het is dus mogelijk dat schoenen binnen gepast zijn. Alle artikelen worden echter nieuw in de doos geleverd en worden aan een strenge kwaliteitscontrole onderworpen voor verzending. Hierdoor kunnen we goed beoordelen of de schoenen op een verantwoorde manier zijn gepast, en niet buiten zijn gedragen.

6. Krijg ik na retournering mijn aankoopbedrag terug?

Wij geloven in de kwaliteit van onze producten, maar tegelijkertijd geldt ook: wie de schoen past, trekke hem aan. Passen de schoenen niet, of voldoet het product om een andere reden niet aan uw wensen en verwachtingen, stuur dan uw aankoop retour. U ontvangt altíjd uw aankoopbedrag binnen 1 à 2 werkdagen via Pay terug op de eerder gebruikte betaalrekening. Indien u heeft betaald met creditcard, zal het retourbedrag op uw eerstvolgende afrekening verschijnen. In geval voor de retournering een eigen bijdrage retourkosten verschuldigd is, dan zal deze op een terug te betalen bedrag worden verrekend.

Sale

1. Wanneer begint de uitverkoop?

Over de start en duur van de uitverkoop of incidentele afprijzing doen wij vooraf geen uitspraken. Het begin van de uitverkoop en incidentele afprijzingen van bepaalde artikelen of merken, de duur van de actie en de hoogte van de kortingspercentages zijn allemaal afhankelijk van de verkoop en restvoorraden en daarmee nooit vanzelfsprekend. De medewerkers van onze winkel en klantenservice worden hiervan ook niet vooraf op de hoogte gebracht.

2. Recent heb ik mijn bestelling ontvangen van artikelen die nu zijn afgeprijsd. Heb ik recht op verrekening?

Nee. Een afprijzing of opruiming van seizoensrestanten vindt plaats omdat een product in het ‘normale verkoopseizoen’ niet is verkocht en daarom tegen een verlaagde prijs wordt aangeboden.

3. Mag ik een product uit de uitverkoop ook ruilen of terugsturen?

Ja, dat is geen enkel probleem. Voor afgeprijsde artikelen geldt dezelfde ruil- en retourprocedure als voor producten die wij voor de volledige prijs aanbieden.

Stel hier uw vraag via Whatsapp

Klik op 1 van onze medewerkers om te chatten of stuur ons een e-mail op [email protected]

Klantenservice Sander
+31630907944
Klantenservice Dorenda
+31630907944
Bel ons op 0343-457682 (op doordeweekse avonden zelfs tot 22:00 uur)
Hallo, wat kan ik voor u doen?
×
1